Logged in as:

FAQ

Frågor & Svar

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna som vi möter från våra kunder. Hittar du inte svaret på din fråga hjälper vår kundservice gärna till. 

Vanliga frågor - ordrar

Hur gör man för att kunna handla hos er?

För att handla hos oss behöver man ha ett kundkonto. Vi säljer endast till företag.
Här kan ni ansöka om att bli kund: Ny kund

Får man handla hos er som privatperson?

Nej, våra produkter når marknaden genom diverse återförsäljare inom exempelvis fordonseftermarknad, elgrossister och byggvaruhandel.

Vilka är era återförsäljare där jag som privatperson kan handla?

Vilken återförsäljare som är mest lämplig för just er är kopplat till vilka produkter ni önskar samt vart ni befinner er. Kontakta kundtjänst så hjälper vi er.

Jag har lagt en order, när får jag min orderbekräftelse

Vi hanterar oftast samtliga ärenden inom 48 timmar och därefter kommer det att skickas ut en orderbekräftelse till angiven mailadress i er/ert order/ärende.

Hur kan jag följa min order?

När er order lämnar Nelcos lager kommer ni att få ett aviseringsmejl som innehåller en spårbarlänk där man kan följa sin transport.

Min order blev skadad under transport, hur går jag tillväga nu?

Tyvärr händer det ibland att varorna blir skadade på vägen till dig, även om vi såklart gör allt vi kan för att förhindra det. För att vi skall kunna godkänna en transportskada måste du anmäla det inom 2 dagar från mottagandet. Du anmäler transportskadan enkelt via vårt returformulär så hjälper vi dig vidare.

Viktigt! Vid synlig emballageskada är det viktigt att man direkt kontrollerar varorna du har beställt för skador innan du kvitterar på följesedel/handdator, be även chaufför anmärka eventuella skador på följesedel/handdator innan kvittens sker.

Gods saknas i leveransen, hur går jag tillväga nu?

Tyvärr händer det att det ibland saknas gods i sändningen, det är viktigt att man inom 2 dagar från mottagandet kontaktar oss med vårt returformulär så att vi kan hjälpa er. 

 

Jag vill ändra min leveransadress

Kontakta vår orderavdelning så hjälper vi er, via mail order@nelco.se eller ring 08-754 70 40

Vanliga frågor - fakturor

Vart vänder jag mig med fakturafrågor?

Vår orderavdelning hjälper er med de flesta typer av fakturafrågor. Har fakturan fel pris? Har du fått en felaktig faktura?

Maila er fråga till order@nelco.se eller ring 08-754 70 40.

Kan man få elektroniska fakturor från Nelco?

Nej, tyvärr inte i dagsläget.

Kan man få fakturor via e-post från Nelco?

Ja, det kan man. Vill ni ha er faktura via e-post, eller ändra befintlig e-postadress för fakturor kontakta ekonomiavdelningen via mail ekonomi@nelco.se eller ring 08-754 70 40.

Är min faktura betald/obetald?

Vill du veta om din betalning kommit in till oss? Har du fått en betalningspåminnelse? Önskar du en fakturakopia? Kontakta ekonomiavdelningen så hjälper vi er. Maila ekonomi@nelco.se eller ring 08-754 70 40.

Jag har gjort en retur, när får jag min kredit?

Om ni gjort en retur, med ett av oss lämnat returnummer, så får ni krediten så snart vi har mottagit returen. Vid frågor kontakta order@nelco.se eller ring 08-754 70 40

Jag har en kreditnota som jag vill få utbetald, hur gör jag?

Om du har en debitfaktura som du vill kvitta mot en kreditfaktura, eller har en kreditfaktura men ingen faktura att kvitta den mot, kontakta vår ekonomiavdelning så hjälper vi er. Maila ekonomi@nelco.se eller ring 08-754 70 40.

Jag vill ändra min fakturaadress

Kontakta vår orderavdelning så hjälper vi er, via mail order@nelco.se eller ring 08-754 70 40

Vart ska jag göra min betalning?

Svenska betalningar betalas till: Bankgiro 430-9795. Utländska betalningar eller betalningar i EUR inom Sverige betalas till: SWIFT/BIC address: DABASESX IBAN: SE 5012 0000 000 13790159263

Vart ska jag skicka betalningsspecifikationer?

Betalningsspecifikationer skickar ni till ekonomi@nelco.se

We are using Cookies to give you a superior user experience. If you want to find out more about cookies and how we use them, please go to our cookie page. Further browsing of this site indicates that you accept our cookie policy.